Årsmöte för BLU

2017-04-11 23:21:06
2017-04-11 23:32:19

Barnveckan i Göteborg närmar sig med stormsteg och apropå den vill vi göra er uppmärksamma på en del saker:

BLUs ST-lunch, tisdagen den 25e april kl 12

Liksom två föregående år anordnar BLU en separat lunch på Barnveckan. Vi kommer då framförallt att berätta om resultaten från utbildningsenkäten från i höstas och diskutera hur vi går vidare därifrån, men även ge en lägesrapport om Pediatrikcirkeln och hålla en kortare introduktion om BLU för nya ST-läkare.

För att få lunch, var god anmäl dig via mail till: info@blu.to senast torsdagen den 20e april. Varmt välkomna!

Kallelse till årsmöte för BLU

Mötet äger rum kl 17-18, tisdagen den 25e april. Ingen föranmälan krävs.

Varmt välkommen förbi för att bara lyssna, komma med förslag på fokusuppgifter för BLU inför kommande verksamhetsår eller om du är intresserad av att engagera dig!

Pediatrikcirkeln

Håll utkik efter Pediatrikcirkelns poster under veckan. Andra året har startat starkt och slutet kan nu, med lite god vilja, skönjas för de som hängt med från start!

Vad pågår just nu?

Framförallt pågår arbete och tankar om utformningen av SK-kurser just nu. Hur ser det optimala systemet ut? Kom till BLUs lunch och hör mer om dessa tankar, och delge oss dina!

Planeringen av höstens konferens är i startgroparna. Datum för konferensen och tema för minikursen presenteras på Barnveckan.

Vi ses på Barnveckan!

forum Kommentarer