Hej alla!

Hoppas ni mår bra och att ni inte drunknar i RS virus och magsjuka nu som vi är mitt inne i årets högsäsong (och VAB-ruari)!

Kommande veckan är sista veckan för att lämna in nomineringar till BLFs handledarpris som delas ut på Barnveckan i Örebro! Missa inte chansen att nominera just den handledaren du tycker har gjort en värdefull insats för ST-läkarna på din klinik och var med på att lyfta fram och uppmuntra de värdefulla utbildningsinsatser som görs varje dag runt om i Sverige! Välkommen med din nominering till info@blu.to senast 24/2.

Barnveckan 2019
Passa på att anmäla er till Barnveckan 2019, som kommer att äga plats i Örebro 1-4 april. Barnveckan är ett utmärkt tillfälle att träffa kollegor från hela Sverige samt ta del av många intressanta föreläsningar och sociala arrangement! Schema för Barnveckan hittar du här

BLU:s årliga ST-lunch på Barnveckan kommer i år vara på onsdag 3:e april kl 12-13.15. Missa inte chansen att få träffa andra ST-kollegor samtidigt som man intar en trevlig lunch! Här får du också möjlighet till att uppdatera dig om vilka utbildningsfrågor BLU jobbar med just nu och till att ta upp det du tycker är viktigt angående vår ST-utbildning. Någon föranmälan behövs inte.

Hoppas vi ses på Barnveckan!

Styrelsen i BLU genom ordförande Henriette Loizos

2019-02-18 av Antonios Loizos