Nyhetsbrev 1/10 2021

Barnveckan blev ändå av, tänk vad man har längtat efter att få träffas fysiskt. Stort tack till alla er som var med fysiskt och digitalt, hoppas ni är fyllda av ny kunskap och energi.

Vi delade ut det lilla akut pediatrik häftet som VGR gjort, det verkade vara många som uppskattade.
Ni hittar det även på vår hemsida i PDF-format.

BLF’s handledarpris gick i år till Karin Ohlin Graffner i Halmstad, som fått följande motivering:
Det finns ingen som Karin. Som med sådant tålamod, precision och skärpa lyckas handleda så träffsäkert. Karin har en otrolig förmåga att känna in sin omgivning och sina adepter. Finnas tillgänglig, även när det ibland är tufft. Likafullt har hon en central roll i att handleda läkare under utbildning på Barnkliniken i Halmstad. Hon är outtröttlig i sitt engagemang för ST-läkare och visar dagligen vilken fantastisk medmänniska hon är, ödmjuk och anspråkslös, en verklig förebild så värd att få bli hyllad. Vår stjärna!

Det är verkligen en glädje att få läsa om dessa fantastiska handledare som finns.

På barnveckan hade vi årsmöte och jag lämnar efter detta över stafettpinnen för ordförandeskapet med varm hand till Elin Hoff, och vill skicka ett stort tack till de styrelsemedlemmar som har jobbat
hårt med BLU genom åren och nu kommer göra annat – Antonios Loizos, Henriette Loizos, Ulrika Härenstam och Andri Lemarquis.
Vi välkomnar glädjande 2 nya styrelsemedlemmar Kristoffer Björkman och Mia Jukovic till styrelsen.

Styrelsen i BLU 2021-2022
Elin Hoff, Helsingborg, ordförande
Catrin Hansson, Växjö, vice ordförande
Petra Sanden, Göteborg, sekreterare
Sara Olivecrona, Umeå, kassör
Itay Zamir, Umeå, ledamot och representant Young EAP
Kristoffer Björkman, Göteborg, ledamot och webmaster
Mia Jukovic, Stockholm, ledamot

Sist vill jag tacka för förtroendet som jag fått under de 1,5 år som jag suttit som ordförande.

Varma hälsningar Catrin Hansson

Nyhetsbrev 211001 (docx)