Nyhetsbrev

Hej alla BLU-medlemmar!

Här kommer en liten uppdatering på vad som har pågått i BLU den senaste tiden!

Årets BLU konferens är nu genomförd!
Konferensen var i internatform och ägde rum på Eugeniahemmet i Stockholm. Med en bra spridning av deltagarna blev det givande diskussioner som mynnade i konkreta målsättningar. Fredagen fylldes till största del av en mycket uppskattad minikurs i primär immunbrist hos barn av Dr Mikael Sundin från Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge. En föreläsare att rekommendera! BLU vill passa på att tacka alla som deltog för ert fina engagemang!

Det vi tar med oss vidare från konferensen som vi i BLU kommer jobba för är bland annat möjligheten till schemalagd studietid till ST-läkare, ökad implementering av bedömningsverktygen under ST samt att jobba med ett förslag på en handledningsmall som skulle kunna förenkla och strukturera handledningen mellan ST-läkare och handledare.

Ny styrelsemedlem
Vid BLU konferensen 2018 valdes en ny styrelsemedlem, Catrin Hansson, ST läkare på barnkliniken i Växjö. Vi är jätteglada för att Catrin vill engagera sig i BLU och önskar henne varmt välkommen!

Är du intresserad av att vara med i styrelsen och tycker det vore kul att kunna vara med att påverka vår ST-utbildning – skicka ett mail till info@blu.to

Barnveckan 2019
Barnveckan 2019 kommer att ta plats i Örebro 1-4 april, och är ett utmärkt tillfälle att träffa kollegor från hela Sverige samt att delta på intressanta föreläsningar inom olika medicinska ämnen. Ett flertal sociala aktiviteter arrangeras också, som brukar vara mycket uppskattat och inte minst trevliga att få vara med på! BLU arrangerar som vanligt en ST-lunch där vi informerar om vårt arbete samt pågående projekt och där man har möjligheten att diskutera olika aspekt av vår ST-utbildning och inte minst träffa andra ST-kollegor!

BLUs ST-lunch kommer att hållas på onsdag 3. april kl 12-13, där dagens lunch så klart ingår! Senare samma dag kommer BLUs årsmöte att ta plats, tidpunkt kommer inom kort – följ med på Barnveckans schema! Vi hoppas att se så många som möjligt av er!

En riktig god advent, god jul och gott nytt år till alla våra medlemmar önskar styrelsen i BLU genom ordförande Henriette Loizos

2018-12-05 av Antonios Loizos

forum Kommentarer